Virkade bröst...

På första sidan i DN:s kulturbilaga var det igår söndag en närbild på ett bröst virkat av mattrasor.
Konstnären heter Emelie Rygfelt Wilander och brösten finns att beskåda på Röhsska museets nya konstslöjdssalong
från februari. Ett ganska djärvt grepp att virka bröst av mattrasor tycker jag.

Till något helt annat - bilder på mitt senaste garninköp, det vackra Kaffe Fassett garnet.
Hade tänkt visa det på Stickkafeét på Emmas imorgon, men jag kan inte komma eftersom "Tornadon" har julfest på
skolan. Jag har en idé om vad jag ska sticka av det, men har inte börjat än för jag måste avsluta ett antal andra påbörjade projekt först. Jag är världsbäst på att påbörja stickprojekt men inte lika duktig på att avsluta...

                                               

Kommentarer
Postat av: Pärlmudden

mmmm, vilka härliga färger! Garnet ser ut att vara jättemysigt att sticka med.

Synd att du inte kan komma på stickcafet, får hoppas att vi ses på nästa cafe istället.

Ha det bra!

Kram Ann-Louise

2008-12-09 @ 08:21:43
URL: http://parlmudden.blogspot.com
Postat av: Marie

De där du!!! De riktigt "sticker" i ögonen!! hahaha. Allvarligt talat så är färgerna hur läckra som helst! Unna dig nåt riktigt snyggt till dig själv av det garnet!

2008-12-10 @ 08:35:05
URL: http://sluthandlat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0